Cyberdürer Brand & Interactive
Cyberdürer Brand & Interactive

Kreatív Design
Főoldal > Blog > MailChimp logó rebranding-egy kis betű anatómia a gyakorlatban

Workblog

Mivel telnek a stúdió napjai? Megmutatjuk.

MailChimp logó rebranding-egy kis betű anatómia a gyakorlatban

2013-07-17 3:09 Cyber Nincs komment

Cimkék: , , ,

Egyik kedvenc brandem a MailChimp újrarajzoltatta a logóját. Igazából ez csak egy ráncfelvarrás, de ennek kapcsán nézzük meg miért volt szükség a módosításokra.

Az új logót Jessica Hische rajzolta meg újra, az ő képeinek és magyarázó szövegeinek a felhasználásával nézzük meg az alapvető változásokat:

Első ránézésre a következő pozitiv jelzők látszanak nagy méretben:

  • elvesztette az iskolás gyerekírás jellegzetességeket, szabályosabb lett
  • a ‘Chimp’ felirat gördülékenyebb és jobban olvasható
  • a betűk térközei arányosabbak lettek
  • megszűnt a ‘C’ betű által kiváltott zavaró lyuk
  • ‘M-a’ kapcsolata ki lett javítva
  • ‘p’ betű zavaró kilógása megszűnt (ettől persze kevésbé lett egyedi)

és egy-két dolog, ami talán jobb is lehetett volna:

  • az ‘M’ betű elvesztette a lendületét, illetve az egész felirat is statikusabb lett
  • ‘a’ betű iskolásabb lett
  • az ‘M’ betű kicsit szerencsétlen nagy méretben

Ezek jutottak hirtelen eszembe és beszúrom a képet, ami egyből módosít jónéhány dolgon azokból, amiről az előzőkben szó volt:

Egészen más megvilágításba kerül a logó, mást és máshogyan kommunikál kis méretben.

Itt már látszik, hogy a megújítás egyértelműen a javára vált a logónak, kis méretben sokkal olvashatóbb, letisztultabb, szabályosabb és ‘egybe van’. De miért is fontos ez? Mert ezt a logót az emailek alján kis méretben használják az esetek 99%-ában és nem molinóra nyomtatva egy stadionban. A briefben ez kiemelten szerepelhetett, hiszen itt egyből látjuk a hatalmas különbséget.

Nézzük tovább, mit tartott még fontosnak a tervező: A szavak jobban ülnek a vonalra, azaz szabályosabb lett a felírat.

A vonalak találkozásánál vékonyított a  betűkön, így az egész logó kicsit légiesebb és vékonyabb vonalvezetésű lett.

Végignézve a magyarázó rajzokat, értehtőek, logikusak a módosítások és javára váltak a logónak.

Viszont egy kis további munkával talán azt is el lehetett volna érni, hogy első látásra és nagy méretben is elégedettek legyünk a módosításokkal.